dilluns, 2 de novembre del 2009

EDUCACIÓ MEDIÀTICA

A una de les sessions de GITIC vam treballar la importània dels mitjans de comunicació sobre l'audiència.
Ens vam centrar en la televisió ja que és un dels mitjans de comunicació que més ens afecta.
Alguns aspectes bàsics sobre els mitjans de comunicació de masses:

1. són: la televisió, la ràdio, la publicitat, internet ...
2. s'adrcen a una audiència indiscriminada.
3. són empreses basades en l'economia del consum.
4. creen una falsa il·lusió de realitat.
5. utilitzen llenguatge audiovisual ( domina l'emoció per sobre del raonamet )

Vam analitzar primer l'aunici de la COCA-COLA, que es tracta d'un anunci on la dona de casa, que treballa fent les feines de la casa, va a demanar feina, però no li donen perquè necessita referències. Després el fill gran va a parlar amb el cap i explica tot allò que la seva mare ha fer per la família.
La primera impressió que tens d'aquest anunci és única, però si t'el mires una, dues, tres, ... vegades t'adones que té un "rerefons" molt sexista.
Quan la mare arriba de demanar feina, l'única persona que la va a rebre és la filla petita, el pare, i els fills continuent fent les coses que feien. La que busca feina és la mare, però no li donen perquè no té refeències, això ens porta a pensar que la mare no a treballat mai, sempre ha fet les feines de casa, per això no té referències. Una frase que diu el fill gran quan va a parlar amb el cap, que penso que està fora de lloc, és quan li diu: " debería darle las gracias a mi padre por haberla elegido".
Aquests són alguns dels aspectes que ens porten a pensar que és un anunci sexista.




Un altre anunci que es va treballar va ser el de DESNATADOS DANONE. Un anunci on anuncien un proucte, amb cossos perfectes, tons blanquinosos, escultures gregues, la "perfecció" ...

Anem a analitzar l'anunci d'evax adapt.
La història d'aquest anunci s'anuncia una marca de compreses que s'adapten segons com et sentis avui.

Els aspectes formals de l'anunci, podem veure que apareix un decorat molt senzill ( una paret pintada de blanc), la música és una música alegre, i adaptada segons l'etil de ball que es balla. Les noie vestides amb colors vius resalten en aquest decorat d'un únic color. El ritme de l'anunci va adaptat amb la música. Tampoc aparixen elements decoratius.

Els personatges que apareixen a l'anunci són sis noies que avui es senten diferent; unes es senten bollywood i les altres tres "disco". Les sis noies apareixen vestides diferents segons com es sentin. També apareixen vestides diferent i ballen diferentes coreografíes segons el seu estil.
Aquestes sis noies trensmeten al·legria i simpatía. Això va reflectit amb l'anunci, que podem pensar que es senten bé amb el nou "evax adapt".

En aquest anunci no hi ha text, el que hi ha és una cançó perquè les noie ballin. L'eslògan del fial diu: "evax adapt, el protejaslip que se adapta como te sientas hoy".

La valoració que en puc treure d'aquest anunci, és que ens vol transmetre la seguretat i la comoditat que pots tenir amb el nou "evax adapt". Que et sentiras com tu voldràs, segons et sentis en el teu dia.

Aquest és l'anunci:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada