dissabte, 5 de desembre del 2009

CIBERNÀRIUM

La segona conferència del dilluns va ser al CIBERNÀRIUM de Barcelona. Conferència a càrrec pel Dr. José Manuel Pérez Tornero i el Dr. Santigo Tejedor. Després de la conferència, ens van fer unes enquestes i per últim, un debat. Les enquestes consistien en respondre SI o NO a unes preguntes de diferents programes sobre si els havíem utilitzat.

El Cibernàrium és un centre d’alfabetització i capacitació digital. Té com objectiu formar i divulgar les noves tecnologies. Es van tractar diferents temes però principalment, la Web 2.0 i molts dels programes que s’utilitzen en el món informàtic.
Aquest té tres línies d'activitats:
- Inica't en internet.
- Creix amb internet.
- Itineraris d'informació.

Aquest és l'epai per formar-se i crèixer amb Internet:
- l'escola en la societat d'informació.
- la web 2.o; concepte i aplicacions.
- eines 2.o per l'edocomunicador.
- cap a una alfabetització dgital mediàtica.
- questions pel debat.


CREIX AMB INTERNET
Dirigit a persones que ja coneixen les noves tecnologies. Gent que es mou per aquest món, especialitzades.

Cada escola te la seva tecnologia:

ESCOLA FILOSOFICA
- professar una filosofia, una ètica i un model de vida.
- la recerca de l'exel·lència.
- la polis com a escol.

ESCOLES LLIBRE SEGRAT
- Revelació divina i reverencia al text.
- Hermenèutica, és a dir, interpretació de la paraula de Déu.

TALLERS GERMINALS
- La iniciació al món professional esotèric.
- Els gremis i el magisteri.
- Aprendre a fer.



La tecnologia es divideix en instruments, tècniques, el treball i la artesania.
ESCOLAS BURGESA, va ser criticada per molts autors:

- Ciutadania massiva.
- Treball industrial.
- Disciplina civil.
- Filosofia nacional.

La escola burgesa es divideix en fàbriques, pissarres, murs i uniformitat.

ESCOLA “RESERVA”, EL JOC, LA IMITACIÓ I LA DOMICILIAT

- Societat de l’espectacle.
- Cultura horitzontal.
- Domiciliat i comunitat.

FABRIQUES DE CONEIXEMENT

-Centralitzades.
-Burocràtiques.
-Homogeneïtzadors.
-Desincentivadors de l’aprenentatge.
-Potenciadors de la docilitat.
-Ments escolaritzades.

Ara crear escola és aixecar murs. Hi ha una aprenentatge obert i exploratori ja que curiós, espontani, empíric i intuïtiu. També hi ha una profunda comprensió de una teoria.



LA WEB 2.0: LA WEB DE LA GENT

Internet moltes vegades és la mentida de la gent a la ret, pot arribar a ser un caos. És un bon mètode de comunicació. Hi ha dues noticies importants, una bona i altre dolenta però que és la mateixa: amb Internet podem informar.

El concepte de Web 2.0 va ser proveïda per Tim O’Reilly, fundador i president de la O’Reilly Media, juntament amb la MediaLive Internacional. Ha hagut la transició de webs tradicionals a webs dels usuaris. Hem passat de pàgines estàtiques poc actualitzades a webs interactives i rets socials.

Al 1993 s’anomenava --> Web 1.0. Al 2001 --> Web 2.0. Al 2010 --> Web 3.0. Al 2020 --> Web 4.0. La ret creix i evoluciona.



La Web 2.0 confia en els seus usuaris, potencia les experiències dels usuaris ric, permet jugar i és una web on el comportament de l’usuari no esta predeterminat, el seu software millora a partir del seu ús, dona dret a barrejar alguns drets reservats, esta en beta eterna i on s’imposa la cultura del hacker. ÉS LA WEB DE LA GENT. La Web 2.0 ens obliga a aprendre a veure, escoltar, llegir, escriure, gestionar i innovar.


Per acabar van fer un debat sobre:
- Com ha de ser el profssor del futur?
- Com han de ser els estudiants universitaris del segel XXI?
- Hi haurà més control sobre el món des d'Internet a la Web 3.0?









Personlment aquesta conferència no em va agradar tant com la primera. És ben cert que és un tema molt interessant i que ens mou dia a dia i certament és el futur.
El Cibernàrium ha aconseguit els seus objectius que són formar i divulgar les noves tecnologies.
Internet pot ser un bon mètode de comunicació però a la vegada no perquè hi ha moltes mentides per la xarxa. Té aspectes positius com per exemple la Web ens obliga a aprendre a veure, escoltar, llegir, escriure, gestionar i innovar. Nosaltres com a futurs mestres hem de fer el possible per ajudar a millorar l'educació i si tots ho fem possible, el món serà millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada