dissabte, 5 de desembre del 2009

FER DE MESTRE

Durant la setmana del 16 al 20 de novembre vam realitzar una setmana d'activitats extraordinàries i vam assistir a conferències, vam visitar escoles, i lloc culturals.

El primer dia, dilluns dia 16 de novembre de 2009 vam assistir a dues conferències. La primer a l'auditori de Blanquerna i la segona al Cibernàrium.

La de l'auditori portava per títol: FER DE MESTRE a càrrec d'Eulàlia Bosch.
Eulàlia Bosch és mestra de filosofia i organitzadora d'exposicions d'art. Ha publicat alguns libres i és directora de l'IREP.
Té molt interès per l'educació i té constant diàlig.
Explicava que cada vegada que pensem amb la paraula mestre ens venen al cap els infants. És un ofici que ens hem de fixr en els petits detall. Ens hauriem de fixa en els infants que creixen, la relació que pensem entre nosaltres i els nenes és etàica. Per molt que a l'aula estiguin quiets i callats, estan creixent. Estan davant nostre; creixent i nosaltres estem intervenint en aquest creixement. El nen s'ha d'acostumar a un lloc que acaba d'aterrar,és nou per a ell.
A l'escola la veritable estrangeria no són els que venen de fora, són els pròpis nens que començen a conèixer un nou món. Els he d'ajudar a ser algú aquí en aquest nou món per a els.
Tots fem de mestres a tots.
Aprendre a viure a la teva ciutat és aprendre a viure a totes les ciutat. Aprendre a reconéixer el teu pròpi entorn és aprendre a trobar el que aqui no tenim. " Si tu no pots arrelar allà on has nascut, no arrelaràs enlloc".
Com a mestres els hem d'ajudar amb la sev pròpia singularitat.
Bosch ens va parlar molt del territori i l'entorn i ens va comentar l'any Cerdà. ( www.anycerda.org) --> des de l'educació.
És important que les escoles tinguin present quin espai cultural tenen al voltant. L'educació ha de passar a primera plana perquè els nens són els que sostenen el canvi constant d'aquesta societat. La ciutat en que vivim l'hem de conèier per alimentar als nens.
Els nens són curiosus per necessitat, si no es fan preguntes no podràn descobrir aquesta societat.
A l'exposar-se a les arts el mestre pot acabar, no només les arts li serveixen pel seu ofici, sinó que pot esdevenir mestre.
Per ser docent cal voler ser savi, no es pot ser ensenyant si de veritat no es vol ser savi. Cal posar l'accent enel coneixament. La didàctica apareix com a coneixament quan es vol ser savi.
Si no tenim passió,no ens dedique a ser mestres. No podem ensenyar a llegir sino som gens lectors.
Fer de mestre vol dir ajudar a cada nen a veure quin és el seu lloc.









Personalment he trobat molt interessant aquesta conferència ja que explicava coses molt interessants, i en algun moment ha fet una metàfora que ha sigut curiosa. Diferents exemples per veure en el món que ens trobarem d'aqui uns anys quan exercim de mestres. La realitat és aquesta i ens hem de saber enforntar en tot moment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada